سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر


ساعت 11:52 صبح دوشنبه 87/8/6


   یک فیزیکدان انگلیسی مدعی شده است که با استفاده از متد جدیدی می تواند ظرف چند ماه آینده تبدیل به اولین مرد نامرئی شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، جان پندری فیزیکدان کالج امپریال لندن در کنفرانس بین المللی تحقیقات فناوری نانو برای الکترونیک و فوتون که در شهر پیزا برگزار می شود، ادعا کرده است که می تواند فیلم های تخیلی مردنامرئی را به واقعیت تبدیل کند.
وی در این خصوص توضیح داد: "ایده نامرئی شدن بسیار ساده است و در عین حال به واقعیت تبدیل کردن آن بسیار مشکل است. چرا که یک جسم نامرئی تنها می تواند در آب مرئی شود."
یکسال از زمانی که اولین بار این فیزیکدان تئوری نامرئی شدن را اعلام کرد، می گذرد. اکنون پندری اظهار داشته است که آزمایشات زیادی را در لندن و در دانشگاه دوک آمریکا انجام داده است.
براساس گزارش آنسا، به گفته این دانشمند پلیمرهای خاصی وجود دارند که نسبت به نور و امواج الکترومغناطیسی واکنش نشان می دهند. دراین تئوری که بر اساس سرعت نور و تئوری انیشتن استوار شده است، می توان این مواد را به بسته های فوتونی نورتبدیل کرده و با سرعت 300 هزار کیلومتر برثانیه حرکت داد.
وی در این خصوص اظهار داشت: "در فرایند نامرئی شدن، امواج الکترومغناطیس در اطراف اشیا می چرخند و باعث نامرئی شدن آنها می شوند. در این فرایند از نوعی پلیمر که به "متاماده" معرفند، استفاده می شود. مواد نامرئی می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. برای مثال در آمریکا دانشمندان تحقیقاتی را آغاز کرده اند که بتوان از این مواد برای بمباران های مخفیانه هوایی استفاده کرد. اما در انگلیس از متاموادها برای مصارف پزشکی نیز استفاده می شود."
بنابراین گزارش، اگرچه این فیزیکدان واقعا خود را نامرئی نمی کند، اما به عنوان اولین مردی که این تئوری را به واقعیت تبدیل کرده است، لقب مردنامرئی گرفته است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

¤ نویسنده: امید مومن

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
4
:: بازدید دیروز ::
11
:: کل بازدیدها ::
88032

:: درباره من ::

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر


:: لینک به وبلاگ ::

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پلیمر هوشمند-سیالات مغناطیسی-سیالات مغناطیسی .

:: آرشیو ::

عمومی
کامپوزیت

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

مهندسی پلیمر
سجاد
امین
انجمن علومهندسی پلیمر و شیمی ایران

:: خبرنامه وبلاگ ::