سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر


ساعت 11:40 صبح یکشنبه 87/8/12

شنبه 19/5/1387 ساعت 7:39 عصر

نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ شش نکته کلی در المپیادهای علمی شنبه 19/5/1387 ساعت 7:39 عصر

نکاتی در المپیاد وجود دارد که در دید اول تکراری به نظر می رسند، ولی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و شما را در رسیدن به هدفتان یاری می رساند.


باور داشته باشید که می توانید. انسانها همان گونه که باور داشته باشند می توانند بیندیشند. باورهای آدمی است که در هر لحظه به او القا میکند که چگونه بیندیشد و به آن ها عمل کند. اصولا فرق بین انسانها ، فرق میان باورهای آنان است. انسانهای  موفق با باورهای عالی ، موفقیت را برای خود خلق میکنند. انسانهای موفق، باورهای عالی و غرور آفرین دارند که سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. قانون زندگی قانون باورهاست و توانمندی یک انسان را باورهای او تعیین می کند.


تصویر واضحی از نقشه کار داشته باشید. بسیاری تصمیم به انجام کاری می گیرند ولی روش مناسبی برای انجام آن را انتخاب نمی کنند. از آنجایی که زمان در مطالعه المپیاد مهم می باشد و منابع متعددی برای آن وجود دارد، حتما منابع و برنامه درسی مناسب را انتخاب نمایید. همچنین می توانید از فراد با تجربه که این مسیر را قبلا طی کرده اند، در این زمینه کمک بخواهید.


المپیاد همه چیز نیست. سعی کنید به اندازه کافی تفریح و استراحت داشته باشید و فقط درگیر مطالعه المپیاد نشوید، همچنین از دروس دیگر خود غافل نشوید. به یاد داشته باشید که رشد در یک بعد مثلا فقط رشد درسی و علمی بسیار اشتباه می باشد. سعی کنید در چند بعد افکار خود را گسترش بدهید: مثلا به هنر، ورزش، تفریح و... هر چند بصورت محدود بپردازید و زندگی خود را محدود نکنید.


دفترچه یادداشت برداری. معمولا در هنگام مطالعه منابع متعدد به نکات و سوالات مختلفی برخورد می کنید که یادداشت برداری از این مطالب بسیار مفید می باشد. بعد از گذشت مدت زمانی، ازاین دفترچه می توانید جهت مرور مطالب مهم گذشته استفاده کنید. سعی کنید نکات مهم را در این دفترچه قرار دهید و منابع را نیز درآن ذکر کنید.


 چند کتاب را یک بار نخوانید، یک کتاب را چند بار بخوانید. نکته بسیار مهمی که در یادگیری هر موضوعی وجود دارد تکرار مطالب می باشد، بسیاری از دانش آموزان با خواندن یک بار مطلبی، آن را پس از مدتی فراموش می کنند، بنابراین تلاش کنید که اگر کتابی را مثلا امروز خوانید، پس از یک هفته نیز آن را یک مرور کلی کنید و پس از 40 روز دیگر نیز برای بار سوم آن را مرور کنید. این تکرار موجب می شود مطالب در ذهن شما برای همیشه ثبت شود و در آینده از آن ها بهتر استفاده کنید. یکی از فواید استفاده از دفترچه یادداشت برداری نیز همین تکرار مطالب می باشد.


مساله زیاد حل کنید. حل مساله به شما کمک می کند تا در جلسه امتحان با دقت، سرعت و اعتماد بنفس بالاتری عمل کنید. این موضوع بخصوص جهت قبولی در مرحله اول و دوم بسیار مهم می باشد. بنابراین از تمرینات آخر فصول کتاب ها یا نمونه سوالات مناسب دیگر نیز استفاده کنید. سعی کنید از کتاب های حل مسئله تا آنجا که ممکن است استفاده نکنید و برای حل مساله به مغز خود فشار بیاورید! سوالات جالب را با فرمت زیر در دفترچه خود ثبت کنید تا در آینده به آن ها دسترسی داشته باشید.


[ نام کتاب، نام فصل، شماره صفحه، شماره سوال ]


 







 برداشته شده از : سایت دکتر اسداللهی


نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ سرفصل مطالب شیمی برای المپیادی ها شنبه 19/5/1387 ساعت 7:39 عصر

نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ مقالات با فرمت PDF شنبه 19/5/1387 ساعت 7:29 عصر
**نام مقاله: تعیین وانادیوم در موی انسان به روش اسپکتروسکوپی جذب اتمی الکترون گرمایی 


Determination of vanadium in human hair slurries by
  electrothermal atomic absorption spectrometry


**زبان مقاله: انگلیسی


**فرمت:PDF


**فایل: 


 


**نام مقاله: مطالعه نقش اصلاح کننده های شیمیایی در اندازه گیری آرسنیک در غذاهای دریایی به روش اسپکتروسکوپی جذب اتمی الکترون  گرمایی 


A comparative study of chemical modi_ers in the determination of
  total arsenic in marine food by tungsten coil electrothermal
             atomic absorption spectrometry


** زبان مقاله: انگلیسی


** فرمت: PDF 


**فایل: 


با تشکر از میثم فراهانی دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در گردآوری این مقالات


نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ طیف بینی شیمیایی با لیزرها شنبه 19/5/1387 ساعت 7:29 عصر
طیف بینی عبارت است از مطالعه وابستگی طول موجی یا فرکانسی هر فرآیند نوری که در آن ماده ای ،در اثر برهم کنش با تابش ،انرژی به دست می آورد یا از دست می دهد . مزیت مطالعه وابستگی به طول موج آن است که اطلاعات بسیار بیشتری را میتوان از طریق آن به دست آورد .چون پاسخ دقیق طیفی منحصرا با ترکیب شیمیایی نمونه تعیین می شود ،دو زمینه  کاربردی مجزا به وجود می آید. اول ، از طیف بینی می توان برای تهیه اطلاعات بیشتری درباره ساختار مولکولی ودیگر خواص فیزیکی و شیمیایی مواد خالص استفاده نمود؛چنین کاربردهایی پژوهشی اند. دوم، از ماهیت مشخص کننده پاسخ طیف بینی می توان برای آشکار سازی گونه های شیمیایی ویژه در نمونه هایی حاوی چند ترکیب شیمیایی استفاده نمود؛چنین کاربرد هایی تجزیه ای اند. در سالیان اخیر،لیزر ها تاثیر چشمگیری در هر دو زمینه داشته اند .


                                  {{ برای مشاهده بقیه مطلب بر روی اینجا کلیک کنید }}  


نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ تولید انرژی از آب اقیانوس / دریـا یکشنبه 6/5/1387 ساعت 7:7 عصر








 تاکنون فناوری های متفاوتی بمنظور تولید انرژی از باد، امواج اقیانوس ها و سوختهای زیستی عرضه شده اند که شاید روزی جایگزین انرژی حاصل از نفت و گاز گردند.
 یک فناوری نه چندان جدید نیز بازیابی انرژی گرمایی اقیانوس/ دریا (OTEC) با استفاده از اختلاف درجه حرارت آب در اعماق مختلف و استفاده از آن در تولید الکتریسیته و شیرین سازی آب اقیانوس/ دریا می باشد. براساس مطالعات مرکز ملی انرژی های تجدیدپذیر آمریکا، میانگین روزانه انرژی خورشیدی جذب شده توسط آب اقیانوس/ دریا در نواحی گرمسیر در مساحتی معادل 60 میلیون کیلومتر متربع معادل انرژی حاصل از 250 میلیارد بشکه نفت خام بوده که منبع بزرگی برای فناوری OTEC بشمار می رود.
 با استفاده از این فناوری در مناطق گرمسیر می توان بدون نیاز به سوختهای فسیلی، الکتریسیته و آب شیرین تولید نمود این فناوری اولین بار توسط یک فیزیکدان فرانسوی در سال 1881 ارائه گردید و نخستین واحد آن نیز در سال 1931 در کوبا ساخته شد که در آن با استفاده از یک توربین کم فشار 22 کیلووات برق تولید شد. پس از افزایش بهای نفت خام در سال 1974، مرکز ملی انرژی آمریکا (NELHA) تأسیس و در سال 1979 یک واحد آزمایشی تولید برق به ظرفیت 5 کیلووات با استفاده از این فناوری راه اندازی نمود.
 فناوری OTEC قابلیت طراحی به سه شکل سیکل بسته، باز و ترکیبی را دارا می باشد و احداث آن در خشکی، ساحل و روی آب اقیانوس/ دریا امکان پذیر است.
 در روش سیکل بسته، آب سرد اقیانوس/ دریا از اعماق بیش از یک کیلومتر به درون یک مبدل حرارتی پمپ شده و در آنجا گاز آمونیاک یا پروپیلن را به مایع تبدیل می نماید. مایع حاصله از داخل مبدل حرارتی دیگری عبور داده و تحت تأثیر گرمای آب سطح اقیانوس/ دریا مجدداً به گاز تبدیل و در اثر انبساط حاصل شده توربین تولید الکتریسیته به چرخش درمی آید.
 در روش سیکل بسته، آب گرم سطح اقیانوس/ دریا در یک مخزن به حالت جوش درآمده و بخار حاصله را از درون توربین کم فشار عبور می دهیم تا الکتریسیته تولید گردد، در انتها با استفاده از آب سرد اعماق اقیانوس/ اروپا بخار آب به صورت آب شیرین مایع می شود.
 در روش ترکیبی از هر دو حالت بسته و باز استفاده شده بصورتیکه ابتدا آب گرم سطح اقیانوس/ دریا در فشار کم به بخار تبدیل شده و در یک لوپ بسته جریان مایع سیال را تبخیر می نماید.
 شرکت آمریکایی Solar Power Ine. به تازگی دو مدل تولید الکتریسیته به ظرفیت 10 و 100 مگاوات با استفاده از فناوری OTEC به بازار عرضه نموده است. مدل ده مگاواتی با هزینه 50-45 میلیون دلار مناسب جزایر گرمسیری کوچک و مدل یکصد مگاواتی برای مناطق گرمسیر بزرگتر مناسب می باشد.


نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ پروژه هایی در زمینه شیمی و در قالب powerpoint پنجشنبه 13/4/1387 ساعت 12:43 عصر

 پروژه هایی در زمینه شیمی و در قالب powerpoint


آشنایی با مهندسی شیمی و گرایشهای آن


از لینک زیر دریافت کنید


دریافت


گردآورندگان:


جعفر عبدی


سجاد ساریخانی


سید امید موسوی


 


موضوع:چشم اندازی بر مهندسی شیمی


مقاله ای از مرکز کورنرستون امریکا


ترجمه : محمد جولائی


از اینجا دانلود کنید...


رمز فایل : www.refining-engineers.com


 


امولسیون و سورفکتانت


لینک دریافت


محقق:


مسعود ذوالفقاری


نوشته شده توسط: سجاد شفیعی

+ یکی از کاملترین منابع شیمی پنجشنبه 2/3/1387 ساعت 12:17 عصر
یکی از کاملترین منابع شیمی

سایتی را که امروز قصد دارم به شما دوستان عزیز معرفی کنم،از جمله سایتهایی است که شما می توانید در آن به هر موضوعی که در شیمی (به صورت کلی) مد نظرتان است دست یابید.
با ورود به این سایت شما در سمت چپ شاهد یک Index کلی از موضوعات شیمی خواهید بود.به فرض مثال اگر در مورد تئوری شیمی اطلاعات خواسته باشید روی اولین گزینه یعنی Chemistry tutorial topics می توانید کلیک کنید.
آدرس:


¤ نویسنده: امید مومن

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
4
:: بازدید دیروز ::
4
:: کل بازدیدها ::
87993

:: درباره من ::

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر


:: لینک به وبلاگ ::

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پلیمر هوشمند-سیالات مغناطیسی-سیالات مغناطیسی .

:: آرشیو ::

عمومی
کامپوزیت

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

مهندسی پلیمر
سجاد
امین
انجمن علومهندسی پلیمر و شیمی ایران

:: خبرنامه وبلاگ ::