سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر


ساعت 11:34 صبح یکشنبه 87/8/12

رادیو دارو شنبه 19/5/1387 ساعت 7:29 عصر

چگونگی استفاده از رادیو داروها :رادیودارویی که به مریض تزریق می‌شود، باید برای مدت طولانی کافی در عناصر هدف بماند، ولی نه طولانی‌تر از حد ، تا جذب در تشعشع در حداقل باشد. مدت زمانی که در آن ، دارو مفید است، بستگی به نیم عمررادیولوژیکی و نیم عمر بیولوژیکی دارد، یعنی مدت زمانی که دارو در بدن می‌ماند قبل از آنکه بوسیله فرآیندهای متابولیکی از فعالیت افتاده یا از سیستم بدن خارج شود.


نانو کپسول ها:لفظ نانو کپسول شامل هر نانو ذره ای است که دارای یک پوسته و یک فضای خالی جهت قرار دادن مواد مورد نظر باشد. مثال جالب توجه نانو کپسولی که طبیعت ساخته دیواره های سلولهای بدن انسان میباشد. (لیپوزوم ها) کارنانوکپسول برای جابجایی مواد و کنترل و رهایش و محافظت در برابر محیط میباشد (دارها توسط سلولها وارد خون و توسط نانوکپسول ها در بدن جابجا و محافظت می شوند تا به محل مورد توجه برسند). پیچیدگی سیستم زیستی و مکانیسم ساخت نانو کپسول ها – روش وارد نمودن داروها به درون آنها برای ایجاد اثرات فیزیولوژیکی گوناگون همگی زمینه ساز تحقیقات امروزه را فراهم می کند. بطور مثال می توان نانو کپسولهای پلیمری را در اندازه ها و اشکال مشخص تولید کرد و با جایدهی یک مولکول خاص در دیواره این نانو کپسولها آنها را کارکردی کرد. که این یک سیستم داروسارزی هدفمند را طراحی میکنم و وقتی به یک زیست مولکول خاص رسید محتوی نانو کپسول را آزاد می کنم بهترین مثال دارورسانی با نانو کپسول ها – پروتئین هایی هستند که به سرعت در بدن تجزیه می شوند. از کاربردها دیگر نانو کپسولها رسانش مواد شیمیایی جهت مصارف کشاورزی و صنعت مواد آرایشی می باشند.


نوشته شده توسط:






عنوان : پیل سوختی پلیمری با سیستم گرمکن کاتالیزوری در هوای سرد


کلمات کلیدی:پیل سوختی، گرمکن، کاتالیزور، بستر کاتالیزور



وقتی پیل سوختی در معرض هوای سرد زمستانی و دمای زیر صفر درجه قرار بگیرد،آب یخ می زند.و واکنش های لازم در پیل سوختی انجام نمی شود.از این رو لازم است که پیل را توسط گرمکن برقی، حرارت داد تا شروع به کار نماید.راه دیگری که جهت بکار اندازی چنین پیل هایی ارائه شده است استفاده از یک کاتالیزور در چند راهه اکسید کننده می باشد.در صورتی که مقدار کمی سوخت به هوای ورودی به چند راهه اضافه شود،در حضور کانالیزور با اکسیژن واکنش می دهد،و گرمای ناشی از واکنش باعث افزایش دمای پیل سوختی می گردد. مقدار اکسیژن اضافه شده به هوای مصرفی بسیار کم می باشد(حدود 5% حجم مخلوط هوا، تا باعث شعله ور شدن و انفجار آن در داخل پیل نشود و از طرفی دمای پیل از 90درجه سانتی گراد بالاتر نرود).
مخلوط رقیق سوخت و اکسید کننده بوسیله یک پمپ به داخل پیل تزریق می شود. منبع سوخت می تواند تحت فشار در یک سیلندر ذخیره شده باشد و یا اینکه از هیدروژنی که به عنوان پیش سوخت به کار می رود استفاده شود. کاتالیزوری که در ورودی هوا بکار می رود می تواند از فلزات بی اثر یا آلیاژی از فلزات بی اثر (مثل آنچه که در پیل سوختی بکار می رو) باشد. بستر کاتالیزور ، آلومینا و سرامیک های نظیر آن است، بستر می تواند فلز ویا حتی کربن باشد. همچنین کاتالیزور می تواند فلزات واسطه مثل نیکل یا کبالت باشد، بعلاوه بستر می تواند کروی و یا به شکل اسفنج مشبک باشد، با چنین طرحی برای کاتالیزور،در حین عمل پیل سوختی،افت فشار ایجاد نمی شود. همچنین می توان بستر را از بافت های سرامیکی یا کربنی یا پشم شیشه یا الیاف زیر کونیا انتخاب کرد.
 


» فرستنده : سعیده پشتوان


نوشته شده توسط:






عنوان : پوشش های پودری؛ درآمدی بر پوشش های پودری


کلمات کلیدی: پوشش پودری ، کاربرد رنگ پودری ، مزایا و معایب رنگ پودری، تولید رنگ پوری ، صنعت رنگ پوری ، بازار رنگ پودری



چکیده:
پوشش های پودری شامل رنگدانه ها و افزودنی های پخش شده در یک بایندر تشکیل دهنده فیلم ( رزین و عامل پخت) می باشند که بصورت پودرهای ریز تولید می شوند . چنین پودرهایی با یک تفنگ الکترواستاتیک بر روی سطوح مورد نظر پاشش می‌گردند. ذرات پودر در تفنگ باردار شده و لایه نازک چسبناکی را روی سطح مورد نظر تشکیل می‌دهند و پس از عبور از یک کوره در اثر حرارت ، ذرات پودری ذوب شده و پس از ایجاد چسبندگی و باند عرضی یک پوشش سخت ، بادوام و غیرقابل انحلال را ارائه می‌دهند. لغت پوشش پودری به هر دو پوشش پخت شده و حالت پودری اطلاق می‌شود و هیچ گونه ابهامی در بکار بردن آن وجود ندارد ولی ترم پودر پوششی فقط برای حالت پودری استفاده می‌شود .


 


» متن کامل (pdf)


» مترجم: محمد زرگر


نوشته شده توسط:

+ نانوکامپوزیت‌های برپایه رس پنجشنبه 12/2/1387 ساعت 10:38 صبح




خلاصه



در این مقاله متغییرهای مهم و تأثیرگذار بر خواص نانوکامپوزیت ها مورد بررسی قرار گرفته و مطالعه ای روی رس و خواص آن و تأثیرات رسی برروی خواص نانوکامپوزیت ها صورت گرفته است. در این مقاله خصوصیات رس مونت موریلونیت مورد بررسی قرار گرفته و روش های بکارگیری آن در نانوکامپوزیت مورد بحث قرار گرفته است . در قسمتی از مقاله به روش های ساخت نانوکامپوزیت ها اشاره شده است. در این مقاله در مورد نانوکامپوزیت های رس- پلیمر نیز صحبت شده و خواص این نوع کامپوزیت ها بررسی شده است همچنین به رورشهای تولید نانو کامپوزیت ها از ترموپلاست ها اشاره شده است.


ادامه مطلب...

 


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

[11/8/1387- 2:2 ع] مقاله هایی از جنس نانو
[11/8/1387- 1:51 ع] مقاله هایی در مورد فناوری نانو
[11/8/1387- 1:50 ع] نانو کامپوزیت ها
[11/8/1387- 1:11 ع] صحنه کلاس در س است...
[11/8/1387- 1:11 ع] با دشمنم
[6/8/1387- 1:31 ع] کامپوزیت?ها: مصالح ساختمانی آینده اند
[6/8/1387- 1:30 ع] پروژه ها
[6/8/1387- 1:27 ع] کاربردهای متنوع نانوذرات
[6/8/1387- 1:25 ع] گنجاندن مطالب فناوری نانو در کتب درسی
[6/8/1387- 1:23 ع] شیمی پلیمر : پلیمر و محیط زیست
[6/8/1387- 1:21 ع] نرم افزارهای شیمی : PL Table 4.3
[6/8/1387- 1:20 ع] نرم افزارهای شیمی : نمایندگی فروش نرم افزارهای اینترنتی
[6/8/1387- 1:19 ع] پلاستیک پرتغالی
[6/8/1387- 1:19 ع] الیاف طبیعی برای تقویت پلاستیک ها
[6/8/1387- 1:18 ع] معرفی و تقسیمبندی پلیمرهای هوشمند
[همه عناوین(266)][آرشیو شده ها]

¤ نویسنده: امید مومن

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
0
:: بازدید دیروز ::
6
:: کل بازدیدها ::
88068

:: درباره من ::

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر


:: لینک به وبلاگ ::

کامپوزیت.شیمی.پلاستیک.چسب.رزین.الاستومر.پلیمر

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پلیمر هوشمند-سیالات مغناطیسی-سیالات مغناطیسی .

:: آرشیو ::

عمومی
کامپوزیت

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

مهندسی پلیمر
سجاد
امین
انجمن علومهندسی پلیمر و شیمی ایران

:: خبرنامه وبلاگ ::